A 2017-ben várható hazai trendek az élő online közvetítés piacán!
A TOP öt trend ami ebben az évben meghatározó lesz
Előző írásunkban elsősorban a nemzetköz trendeket vettük nagyító alá, most lássuk, hogy mire számítunk itthon az élő online videózás piacán. Tudjuk, hogy vannak trendek melyek a nálunk technológiailag fejlettebb gazdaságokban hamarabb érvényesülnek de azt gondoljuk, hogy ez a lemaradás ma már egy-két évnél semmiképpen sem lehet több. Ma, amikor bármelyik háziasszony élőben közvetítheti telefonjáról, hogy hogyan készíti el legújabb trendi receptjét, vagy a gyerekek a televízió helyett inkább valamelyik kedvenc vloggerüket nézik szabadidejükben, akkor nem lehet kérdés, itthon is robbanás szerű változások előtt álunk. A kezdeti bizonytalankodás után az üzleti szféra itthon is meg fogja találni az utat, hogy mit is kezdjen az új lehetőségekkel.
1. Facebook Live, Youtube
Mint már említettük a Facebook Live tavalyi elindítása végképp a hétköznapok részévé teszi az élő internetes videózást. Biztosak vagyunk benne, hogy idén hatalmas ütemben fog terjedni a felhasználók tábora. Nyilván most is a fiatalok lesznek a hírvivők, de nincs már messze amikor a nagymama Facebook Live-on közvetíti majd az unokája első lépéseit a barátoknak.
A YouTube vloggerek népszerűsége töretlenül szárnyal tovább, a legnépszerűbbek százezreket szögeznek majd egy-egy adásukkal a telefonjuk képernyője elé.
Az egyéni felhasználók sikerein felbuzdulva az üzleti életben dolgozók is be fogják látni, hogy az online videózásban rejlő lehetőségeket bizony vétek nem kihasználni.
2. Oktatás
Mint az várható volt és személyes tapasztalatunk is azt mutatja, az oktatással foglalkozó cégek azok akik leggyorsabban reagálnak az új lehetőségre. Nincs már szükség nagy tantermekre, sok-sok utazásra, a tanfolyamokat meg lehet tartani a virtuális térben is. Óriási lehetőség ez az oktatási cégeknek, akik hirtelen országos vagy világméretű tanulói bázist érhetnek el. A tanulók is jól járnak, mert ha úgy alakul, hogy nem érnek rá a közvetítés idején a felvételt bármikor újra és újra megnézhetik online. A jelen egyenlőre a hibrid megoldásoké, vagyis amikor élőben és online is részt lehet venni egy-egy tanfolyamon. De a változás elindult!
3. Sport
Nem rendelkezünk pontos statisztikával, de lehet nincs még egy ország ahol a lakosság arányában ennyi sportcsatorna lenne mint nálunk. Mégis azt gondoljuk, hogy a sportközvetítések terén is jelentős növekedés várható az online piacon. Elsősorban azok a sportágak teremthetnek így nagyobb közönséget maguknak, akik egyébként az alacsonyabb nézettség miatt sosem kerülnének képernyőre. De peresze a húzó sportágak serdülő és ifjúsági versenyei is szóba jöhetnek. A nemzetközi eseményeken pedig ez ma már szinte kötelező.
4. Konferenciák, szipóziumok
Magyarországon minden évben számtalan nemzetközi konferencia, tudományos szimpózium kerül megrendezésre. Ezek élő közvetítésében nagy a lemaradásunk, ezért ebben az évben jelentős növekedésre számítunk. Tudjuk, hogy a szervezőknek az egyik legfontosabb szempont az eltöltött vendégéjszakák száma, hiszen nagy részt ez generálja a bevételt. Fel kell ismerni ugyanakkor, hogy a konferenciákon való online részvétel értékesítése is jelentős profitot generálhat.
5. Kultúra
Végül pedig essék szó a kulturális események közvetítéséről. Szomorúan látjuk, hogy sok olyan értékes, de elszigetelt, szinte burokba zárt kulturális esemény kerül megrendezésre, amely szinte „kiált” azért, hogy kitörhessen az ismeretlenségből és az internet segítségével meghódítsák akár az egész világot. Ez jó mindenkinek, hírnevet jelent a művészeknek, reklámértéket teremt a szponzoroknak, és igényes szórakozást garantál az online nézőknek. Szeretnénk ha 2017 ezen a területen is fordulópont lehetne.